Nevýhody zliav (a čo môžete namiesto toho urobiť!)
Aj keď nemožno poprieť, že ponuka zľavy môže spôsobiť, že produkt alebo služba budú vyzerať príťažlivejšie/dostupnejšie…
Problémy môžu nastať, keď sa príliš spoliehate na zľavy na zvýšenie predaja.
V niektorých prípadoch to môže mať dokonca opačný účinok, pretože vyvoláva v ľuďoch podozrenie alebo spochybňovanie kvality…
Nehovoriac o možnom poškodení vnímania vašej značky a budovaní asociácie „lacnosti“.
V tomto článku sa pozrieme na niektoré potenciálne nevýhody zliav a na to, čo môžete namiesto toho urobiť.
Je zľavnenie pre firmu zlé?
Zľavy už roky využívajú takmer všetky druhy podnikov.
Nemožno poprieť ani vplyv, ktorý môžu mať na celkový predaj (najmä v kombinácii s nedostatkom). To je dôvod, prečo ich občas sami používame na lacné vstupné ponuky.
Je však potrebné mať na pamäti, že zľavy nielenže znižujú vaše marže, ale keď ich robia príliš často; môže to spôsobiť negatívne vnímanie vašej značky.
Musíte si položiť otázku, ako chcete, aby vás zákazníci vnímali…
Chcete byť známy tým, že ponúkate skvelý produkt/službu alebo chcete byť známy lacnosťou a zľavami?
Kedykoľvek pracujeme s klientom, ktorý sa snaží konkurovať len cenou, dôrazne to NEodporúčame ako stratégiu!
Pretože pokiaľ nemáte EXTRÉMNE jedinečný produkt, ku ktorému nemá nikto iný prístup; je pravdepodobné, že existujú väčšie spoločnosti, ktoré to dokážu lepšie A lacnejšie. Ako malý podnik budú vaše náklady pravdepodobne vyššie a ziskovosť je nevyhnutná, ak chcete rásť a škálovať.
Keď sa snažíte konkurovať cenou, môžete rýchlo skončiť v cenovej vojne a konkurencia vás vytlačí a rozdrtí…
Často vidíme podniky a začínajúce podniky, ktoré pracujú nekonečné hodiny, aby generovali tržby. Ale potom, pretože ich marže sú také nízke, uviaznu v cykle, keď nemajú dostatočný zisk na opätovné investovanie do marketingu, takže sa musia vrátiť späť k stálej práci. Toto skončí ako večný cyklus, ktorý zničí veľa skvelých podnikov (a blaho majiteľov!).
Prosím, nedovoľte, aby sa vám to stalo!
Teraz nehovorím, že by ste nikdy nemali ponúkať zľavu; V skutočnosti, ak sa používajú striedmo a s mierou, môžu byť skvelým spôsobom, ako zvýšiť predaj! Ale ak môžete, skúste ich obmedziť len na ponuky vstupných bodov (ak ste podnik založený na službách) alebo špeciálne príležitosti/dátumy (ak podnikáte v elektronickom obchode).
NEvýhody príliš častého ponúkania zliav
Keď sa spoliehate na zľavy na zvýšenie predaja, existuje niekoľko hlavných nevýhod:
1. Riskujete poškodenie dobrého mena značky a môžete byť spájaní s „lacnými“
2. Zákazníci si môžu zvyknúť pred nákupom „čakať“ na zľavy
3. Riskujete, že sa dostanete do cenovej vojny s konkurenciou a budete vnímaní ako tovar
4. Diskontovanie môže v konečnom dôsledku poškodiť vaše ziskové marže
5. Potenciálni zákazníci môžu pochybovať o kvalite vášho produktu/služby
Ako zvýšiť predaj BEZ zliav
Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako môžete zvýšiť svoj online predaj BEZ toho, aby ste sa museli spoliehať na zľavy. Tu sú len 3 veci, s ktorými pomáhame našim klientom každý deň:
1. Zvýšenie vnímanej hodnoty
Ak tento pojem nepoznáte; Vnímaná hodnota je vnímanie produktu alebo služby zákazníkom v porovnaní s inými produktmi na trhu. Inými slovami, je to to, čo si váš zákazník myslí, že váš produkt alebo služba pre nich stojí za to.
Môžete zvýšiť vnímanú hodnotu produktu alebo služby tým, že sa budete jasne vyjadrovať k bolestiam alebo túžbam, ktoré sú pre vášho zákazníka dôležité . To im v konečnom dôsledku pomôže znovu presadiť hodnotu a nevyhnutnosť ich nákupu.
Aby ste to mohli urobiť, musíte porozumieť avataru svojho zákazníka a jeho interným faktorom/strachom/motiváciám.
2. Identifikácia medzery na trhu
Myšlienka vybrať si časť trhu môže malým podnikom pripadať desivá.
Veď prečo by ste preboha chceli zámerne obmedzovať veľkosť vášho trhu?
V marketingu sa hovorí, že ak hovoríte s každým, nehovoríte v skutočnosti s nikým.
Zvážte, že sme neustále bombardovaní väčším hlukom a reklamami ako kedykoľvek predtým. Preto môže byť mimoriadne ťažké vyniknúť pomocou všeobecnej správy catch all.
Takže aj keď sa to môže zdať neintuitívne, výber časti trhu (aspoň na začiatok) vám môže skutočne pomôcť získať trakciu.
Je to preto, že vám umožňuje byť vnímaný ako špecialista v očiach vášho klienta a pomáha mu cítiť sa pochopený.
Zamyslite sa nad tým, ak by ste prechádzali predajom domu a museli by ste si vybrať medzi predajcom, ktorý zvládne všetko, alebo špecializovaným predajcom na predaj domu, ktorý jasne preukáže pochopenie vašej situácie… Pravdepodobne by ste si vybrali to druhé správne?
Preukázanie porozumenia je napokon jedným z najúčinnejších spôsobov, ako získať dôveru a dôveryhodnosť u vašich zákazníkov.
3. Zlepšenie vášho marketingu a umiestňovania
Ak zistíte, že sa spoliehate na zľavy len na generovanie predaja, možno budete musieť zvážiť, že váš marketing a umiestňovanie sú práve mimo. To môže skončiť prilákaním nesprávneho typu zákazníkov.
Ide o to, že ak ponúkate skvelé riešenie problému svojich zákazníkov, nemali by ste ich presviedčať ani podnecovať k nákupu.
Dobrý marketing hovorí o našej vrodenej túžbe po transformácii a pokroku a sľubuje nám výsledok, ktorý chceme.
Či už je to:
- Zvýšený sociálny status
- Viac peňazí
- Lepšie vzťahy
- Viac šťastia
- Pokoj v duši
Keď to urobíte správne, nebudete ani musieť „predávať“, pretože vaše publikum sa nakoniec predá samo.
Strávte nejaký čas premýšľaním o tom, čo vaši zákazníci NAOZAJ chcú, a uistite sa, že váš marketing hovorí o transformácii, ktorú ponúkate.
Alternatívy k tradičnej zľave
Ak hľadáte spôsob, ako zvýšiť predaj bez priamej ponuky zľavy, tu je niekoľko vecí, na ktoré by ste sa mali zamyslieť.
Premiestnenie vašej „zľavy“.
Môžete skúsiť vykonať test zmeny umiestnenia zľavy ako „produktu“ s úžasnými výsledkami.
Takže namiesto toho, aby povedal tu je zľava produkt XYZ za 50€, skúste premiestniť ponuku na „Dávame vám 50€ na xyz “.
Slúži to na to, aby vaša ponuka znela jedinečnejšie, a zároveň to pomáha vyvrátiť vnímanie „lacnosti“ vašej značky.
Online predajca vína Naked Wines to robí aj prostredníctvom svojich affiliate partnerov tým, že namiesto tradičnej „zľavy“ ponúka exkluzívne poukážky v hodnote 50€.
Vytvorenie ponuky vzorového produktu alebo vstupného bodu
Niekedy ľudia jednoducho nemajú dostatok dôvery, aby si od vás mohli kúpiť. V tomto prípade môže byť dobrým nápadom vytvoriť vzorový produkt, email magnetu alebo inú príťažlivú ponuku.
To vám môže pomôcť získať malý počiatočný mikrozáväzok/transakciu od zákazníka a zároveň vám to poskytne možnosť preukázať svoje produkty/služby vopred.
To je užitočné najmä pre podniky založené na službách, ktoré predávajú vysoko nákladné služby.
Tak, tu to máte! Rozpis nevýhod, výhod A alternatív ponúkania zliav vo vašom podnikaní!