Nenechajte sa ZDIERAŤ od influencerov!

Dnes je plná doba influencerov, a ak máte firmu, určite sa vás to doktne skôr či neskôr, že budete mať kontakt s influencermi, aby propagovali váš produkt, či službu.

V predchádzajúcom článku sme zhrnuli, že je vždy vhodné mať dobrú zmluvu s influencerom, je tiež dobré aby ste si boli na jednej vlne, a že budete mať človeka, ktorý vie, čo propaguje a bude propagovať váš produkt.

Nechajte sa osloviť od influencero

Chcete ušetriť ? Nechajte sa osloviť…

V tomto článku si povieme, prečo je potrebné (ak chcete ušetriť peniaze) aby oslovili influenceri skôr vás ako vy ich. A prečo to nerobiť opačne.

Je to viac-menej úplne jednoduché. Ak vy oslavujete influencera – ale platí to pre viac-menej čokoľvek, tak druhá strana je v pozícií, že môže vyjednávať.

V praxi to znamená, že ak vy oslovíte ich nie oni vás, tak budú pýtať oveľa viac peňazí, budú mať oveľa väčšie nároky na to, čo im dáte VY, a tá zmluva bude oveľa viac výhodná pre nich ako pre vás.

Áno, je mi jasné, že tá zmluva musí byť obojstranne výhodná, ale v prvom rade musí byť výhodná pre vás ako pre podnikateľa.

Čiže, napríklad, je veľmi vhodné ak na stránke máte uvedené, že ste ochotní spolupracovať s influencermi, ale napriek tomu vám napíšu oni.

Toto vidím ako veľmi dôležité, lebo ak budete oslavovať vy ich – napríklad si vyhliadnete niekoho na Instagrame, Facebooku, TikToku alebo YouTube, tak ten človek bude mať oveľa väčšie nároky na spoluprácu, keď mu napíšete Vy, ako keby vám napísal on.

Berte to ako zásadnú kľúčovú vec, ak hľadáte influencerov. Samozrejme, ak nemáte budget viac ako 1000€. V tom prípade zanechajte tento článok a my si radi poradíme od vás 🙂

Ak sa vám teda 1000€ len tak niekde neváľa, nechajte influencerov, aby oslavovali vás.

Príklad z praxe

Dám príklad: moja manželka chcela osloviť jednu slečnu z Čiech, ktorá by bola vhodná pre naše publikum, ale chcela 1000 € za jeden príspevok. 1000€! Pre nás úlne Sci-fi cena za jeden príspevok.

A teraz druhý príklad: Oslovili nás influenceri, ktorí mali násobne vyššie publikum ako tá slečna z Čiech, ale napriek tomu sme vedeli vyjednávať obchod so svetlom v hodnote 200€.

Výsledok bol taký, že nas propagovali pol roka za 200€. Robili rôzne stories, pridávali nás do príspevkov a malo to naozaj vysokú mieru prekliku aj počtu aj objednávok. A samozrejme aj tá slečna bola veľmi spokojná.

pretláčanie rúk

Musíte pochopiť, že tých influencerov to nestojí NIČ. Áno, že budovali niečo a bla bla bla. Ale to nebudovali kvôli vám ale svojmu egu. Lajkom, srdiečkam, sledovateľom. To je proste tak. Bodka.

Môžete v tom hľadať ušľachtilé dôvody ešte ďalšie hodiny…

Oni sa jedine pochvália, že majú zase niečo nové na seba (ego), alebo že majú novú spoluprácu (zase ego). To je celé. Influencera to nestojí nič. Vás (ak to je tovar, či služba ktorú ste vytvorili), tak to stojí reálne peniaze.

Aké je teda z toho poučenie?

Jednoznačne sa nechajte oslovovať influencermi a nie vy oslovovujte influencerov.

Dajte si to kľudne na web, že hľadáte ponúkate možnosť spolupráce, no napriek tomu nechajte aby oni oslovili vás. Takto so spolupráce vyťažíte je oveľa viac. A obé strany budú spokojné. Verte mi!

A čo vy? Aké máte skúsenosti s influencermi? 🙂

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!