Lepší ako konkurencia. Ok, ale v čom ?

Ak aj vy máte pocit, že konkurenciu nie je možné dobehnúť a už vôbec nie predbehnúť, potom zbystrite.

Rovnako ako každá jedna firma, máte možnosť zvýšiť svoje šance na úspech, ak si spravíte úplne jednoduchú, laickú tabuľku.

Možno ste teraz začali a neviete naozaj, v čom by ste sa mohli odlíšiť od konkurencie.

Odlíšenie sa je v biznise dôležité, ak chcete prežiť. Je extrémne dôležité, aby ste mali nejakú stratégiu, čím vás zákazníci poznajú.

Oni totiž doma, keď príde tovar, sa rozprávajú, a to, aký zážitok im sprostredkujete, je len a len na vás.

A späť k tabuľke.

Ak chcete robiť niečo iné, potrebujete stratégiu. Ako sa odlíšiť od konkurencie?

Zoberte si papier, zošíť…to je jedno.

Otvorte si stránky konkurencie a na papier si píšte, v čom sú dobrí a čo sa vám nepáči.

Napríklad:

Reklama na Youtube – 0/100 (neinzeruje vôbec nikto)

Google reklama – 30/100 (inzerujú 3 z 10 tich a aj to nič moc…)

Vlastné obrázky pri produktoch 20/100 (nejaké obrázky majú, ale minimálne aj to je zlá kvalita)

Šírka sortimentu – 50/100 (viete, že najlepší eshop má cca polovicu značiek, o ktorých viete, že existujú)

…a takto pokračujete. Niekde v archíve som vyhrabal nášu jednuduchú analýzu, ktorú sme robili pred 6-timi rokmi pre Cvaknito a vďaka ktorej nás teraz pozná väčšina fotografov na Slovensku.

Jednoduchý analýza konkurencie môže urobiť divy!

Ak takúto analýzu budete mať, bude pre vás jednoduchšie „útočiť“ na slabiny konkurencie. Ak by som to povedal na príklade. Keď sme začínali budovať eshop Cvaknito.sk, nikto nerobil Instagram a reklamy na FB neboli skoro žiadne.

Bol to tá takzvaná „diera na trhu“, ktorú sme zaplnili. Asi do 1-2 roka sa náš Instagram stal jednotkou v Čechách a na Slovensku, čo sa týka počtu fanúšikov (v našom segmente) a reklama na Facebooku nám tiež prinášala skvelé výsledky.

A takto to môže byť rovnako aj u vás! Kľudne môžete takouto primitívnou analýzou prísť na to, že konkurencia má slabú zákaznícku podporu. Tak si proste sadnete na zadok alebo tam niekoho posadíte a na mejli bude odpisovať do hodiny. Alebo rýchlejšie.

A krôčik po krôčiku si práve takéto malé zmeny začnú ľudia všímať. Uvidia, že s vami je sranda, že odpovedáte skoro, že ste ich „kamoš“… a za kým pôjdu, ak budú chcieť niečo kúpiť? No predsa za kamošom, nie za neznámu konkurenciu 🙂

Pomohlo? Ak áno, zdieľajte článok a prípadne napíšte svoj postreh dole do komentára.

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!