Aké sú fázy predajného funnela ?
Chcete, aby váš online biznis skutočne zažiaril? Ste pripravení prekonať výzvy ako zvyšovanie konverzií, získavanie lojálnych zákazníkov a zabezpečenie opakovaných nákupov? Potom je načase, aby ste sa oboznámili s nákupným lievkom – zákaznícky orientovanou stratégiou, ktorá vám pomôže dosiahnuť tieto ciele.
Fázy predajného funnela (lievika):
Nákupný lievik je v podstate rozšírenou verziou modelu AIDA, pričom sa zohľadňujú aj ďalšie fázy. Priblížme si kľúčové etapy, ktoré váš online biznis pretvoria na skutočného “cash cow”.
1. Privádzanie potenciálnej návštevnosti na vaše stránky (Povedomie)
Nepodceňujte silu sociálnych médií a cielených platených reklám, tie sú skvelým spôsobom, ako prilákať návštevnosť na vaše stránky. Existuje mnoho spôsobov, ako prilákať návštevnosť z rôznych kanálov.
2. Prvý nákup – kľúčový krok k lojálnosti (Záujem)
Keď už máte návštevníka na vašich stránkach, je dôležité ho presvedčiť, aby urobil prvý nákup. Môžete napríklad ponúknuť zľavu na prvú objednávku, pridať kvíz, ktorý zistí, čo návštevník hľadá, alebo spustiť bleskový predaj.
3. Optimalizácia názvu, popisu a obrázku produktu (Túžba)
Mali by ste sa snažiť, aby názvy vašich produktov zvýrazňovali ich najdôležitejšie vlastnosti. Popis by mal byť zameraný na to, aký prínos ponúka produkt zákazníkovi a obrázky by mali jasne ukazovať, ako produkt vyzerá alebo ako funguje.
4. Zvýšte hodnotu objednávky (Akcia)
Keď sa zákazník rozhodne pre nákup, ponúknite mu na pokladni špeciálne ponuky na ďalšie produkty, ktoré sú použiteľné spolu s hlavným produktom.
5. Ponúknite viac aj po nákupe (po-nákupný predaj)
Toto je bod, kedy zákazník už zakúpil produkt alebo službu a je dôležité aby ste sa ako obchodník neprestali starať. Poskytujte priebežnú podporu, odpovedajte na akékoľvek otázky a pomáhajte zákazníkovi, aby sa cítil výnimočne a oceňovaný.
Ponúknite napríklad doplnkové produkty, príslušenstvo, alebo údržbové služby, ktoré môžu byť relevantné pre váš produkt. Taktiež je dôležité sledovať a zlepšovať zákaznícku spokojnosť, pretože spokojný zákazník je často verný zákazník, ktorý sa vráti k ďalšiemu nákupu. A spokojný zákazník môže byť aj skvelým ambasádorom vašej značky, odporúčajúcim vás ostatným.
Toto je v skratke ako vyzerá cesta zákazníka, ale je dôležité si uvedomiť, že každý zákazník je iný a každý lievik predaja sa môže líšiť v závislosti od charakteristiky zákazníka a typu produktu alebo služby, ktorú ponúkate.