5 tipov, ako využiť e-mailový marketing na zvýšenie povedomia o značke

Pravdepodobne už viete, ako používať e-mailový marketing na predaj svojich produktov a služieb. Ako ho však môžete použiť na zvýšenie povedomia o značke?Obsah:

Čo je povedomie o značke?

Čo je povedomie o značke?

1. Oboznámenie spotrebiteľa s konkrétnou spoločnosťou, produktom alebo službou a/alebo rozsah tejto znalosti. 

2. Miera stiahnutia konkrétnej značky zo strany cieľových spotrebiteľov: pozri podporované stiahnutie.

V tomto článku budeme hovoriť o tom druhom – pomocou e-mailového marketingu, aby ste zostali v popredí pozornosti potenciálnych a existujúcich zákazníkov.

Takto, keď potrebujú riešenie problému, ktorý riešia vaše produkty alebo služby, vaša značka bude prvá, ktorá im napadne.

E-mailový marketingový hlavolam

Pravdepodobne sa dá s istotou povedať, že väčšina ľudí sa cíti ohromená množstvom e-mailov, ktoré dostávajú. 

To znamená, že musíte byť opatrní, pokiaľ ide o e-mailový marketing – nemôžete len bombardovať svojich odberateľov nekonečnými predajnými ponukami. 

To ich len obťažuje a môže viesť k tomu, že označia vaše e-maily ako „spam“, čo môže poškodiť vašu doručovateľnosť e-mailov. 

Ak však chcete, aby ste s nimi zostali v povedomí, musíte svojim odberateľom pravidelne posielať e-maily. Ako to teda môžete urobiť bez toho, aby ste ich odcudzili?

#1 Nastavte automatickú uvítaciu sekvenciu

Nastavte automatickú uvítaciu sekvenciu

Neodporúčame bombardovať nových odberateľov prezentáciou predaja v momente, keď získate ich e-mailové adresy.

Namiesto toho im pošlite túto automatickú uvítaciu sekvenciu:

  • E-mail č. 1: Kto ste? Predstavte sa svojmu novému predplatiteľovi. 
  • E-mail č. 2: Odkiaľ ste prišli? Povedzte im o svojom pôvodnom príbehu – ako ste sa dostali k tomu, čo robíte teraz?
  • E-mail č. 3: Čo robíte? Vysvetlite podrobnejšie, čo robíte. 
  • E-mail č. 4: Ako ste získali túto odbornosť? Vysvetlite, čo vás robí kvalifikovanými na to, čo robíte – zdieľajte relevantné skúsenosti, úspechy a kvalifikácie. 
  • E-mail č. 5: Pre koho to robíte? Vysvetlite, kto sú vaši vysnívaní zákazníci, + podeľte sa o prípadovú štúdiu o tom, ako ste takémuto človeku pomohli dosiahnuť požadované výsledky. 
  • E-mail č. 6: Ako to môžete urobiť pre mňa? Buď prezentujte svoj frontendový produkt, alebo poskytnite odkazy na všetky svoje produkty s krátkym vysvetlením. 

Najlepšie je ukončiť e-maily 1-5 otázkou a potom povzbudiť nového odberateľa, aby stlačil tlačidlo odpovede a odpovedal. 

V ideálnom prípade chcete potom osobne odpovedať na čo najviac z týchto odpovedí, pretože tým novým odberateľom ukážete, že si ich ceníte. 

Čo sa týka 6. e-mailu, mali by ste ho ukončiť buď výzvou na akciu, aby ste si kúpili váš frontendový produkt, alebo výzvou na akciu, aby ste si produkty pozreli vo všeobecnosti. 

Všimnite si, že zatiaľ čo sekvencia, ktorú sme opísali, bola navrhnutá pre osobné značky, môže byť upravená aj pre firemné značky – môžete ju použiť na predstavenie svojej spoločnosti namiesto predstavovania seba. 

Spustite bulletin s prehľadom odkazov

Dobre, nový predplatiteľ prešiel vašou uvítacou sekvenciou. Ako s nimi teraz môžete zostať v kontakte?

Odporúčame spustiť týždenný newslleter so súhrnnými odkazmi, kde každý piatok (alebo iný deň) posielate svojim e-mailovým odberateľom odkazy na zaujímavé články, podcasty a videá súvisiace s vašou špecializáciou.

Tento bulletin môžete použiť aj na informovanie svojich odberateľov o uvedení produktov na trh, sezónnych akciách a časovo obmedzených výpredajoch. 

Primárnym účelom vášho newslletru by však malo byť poskytovanie bezplatnej hodnoty vašim odberateľom e-mailov, nie ponúkanie vašich produktov alebo služieb.

Chcete sa uistiť, že každá emisia poskytuje hodnotu sama o sebe – aj keď si predplatiteľ od vás nič nekúpi. 

Takýto bulletin je jedným z najlepších spôsobov, ako využiť e-mailový marketing na povedomie o značke, pretože vám dáva zámienku na to, aby ste svojim odberateľom posielali e-maily každý týždeň.

#3 Vytvorte exkluzívny obsah pre svojich e-mailových odberateľov

Vytvorte exkluzívny obsah pre svojich e-mailových odberateľov

Môžete tiež začať vytvárať exkluzívny obsah pre svojich odberateľov e-mailov, ako napríklad:

  • Články „ako na to“. Zistite, s čím vaši odberatelia e-mailov zápasia, a začnite vytvárať sprievodcov, ktorí im môžu pomôcť vyriešiť tieto problémy. Môžete ich rozdeliť do série e-mailov. Ak konkrétny sprievodca získa veľa pozitívnej spätnej väzby, možno by ste mali zvážiť jeho premenu na automatizovanú sekvenciu. 
  • Prípadové štúdie. Napíšte prípadové štúdie o zákazníkoch, ktorí dosiahli požadované výsledky s vaším produktom alebo službou, a potom ich zdieľajte so svojimi odberateľmi e-mailov. Uistite sa, že každá prípadová štúdia obsahuje užitočné poznatky, ktoré môžu predplatitelia implementovať, aj keď si daný produkt alebo službu nekúpia.
  • Rozhovory. Využite svoje kontakty na rozhovory týkajúce sa vášho výklenku. Dobrým miestom na začiatok je zistiť, čo chcú vaši odberatelia dosiahnuť, a potom sa porozprávať s ľuďmi, ktorí to už dosiahli. Môžete tiež viesť rozhovory so známymi ľuďmi vo svojom výklenku, ktorých vaši odberatelia pravdepodobne poznajú. 

Cieľom je opäť poskytnúť bezplatnú hodnotu, nie ponúkať svoje produkty a služby. 

# 4 Zdieľajte svoj ďalší obsah so svojimi e-mailovými odberateľmi

Zdieľajte svoj ďalší obsah so svojimi e-mailovými odberateľmi

Máte blog, podcast alebo YouTube?

Potom v závislosti od vášho plánu publikovania môže mať zmysel informovať svojich e-mailových odberateľov vždy, keď vydáte niečo nové.

Neodporúčame vám to, ak máte častý plán publikovania – ak vydávate nový obsah niekoľkokrát týždenne, potom je lepšie zdieľať odkazy vo vašom bulletine.

Ak však nový obsah zverejňujete iba niekoľkokrát za mesiac, môže byť najlepšie ho povýšiť na váš zoznam e-mailov pomocou samostatných e-mailov pre každý kus. 

#5 Príďte so špeciálnymi príležitosťami na oslavu!

Zábavný spôsob, ako sa odlíšiť od iných značiek, je byť kreatívny a vymýšľať špeciálne príležitosti, ktoré môžete osláviť.

Je pravdepodobne bezpečné predpokladať, že tento nezabudnuteľný e-mail pomohol Cat Person zvýšiť povedomie o značke!

Bonusový tip: Použite Háčik, Príbeh, Ponuku

Použite Hook, Story, Offer Copywriting Framework

Vo svojich e-mailoch odporúčame používať Háčik, Príbeh, Ponuka:

Háčik

Upútajte pozornosť predplatiteľa pútavým predmetom.

To môže znamenať:

  • Predmet riadený výhodami, ktorý zdôrazňuje hodnotu, ktorú predplatiteľ získa z tohto e-mailu.
  • Predmet poháňaný zvedavosťou, ktorý je taký zaujímavý, že predplatiteľ si nemôže pomôcť a neklikne naň, aby sa dozvedel viac.
  • Predmetový riadok so vzorom prerušenia, ktorý je taký šialený, že prinúti predplatiteľa urobiť dvojitý záber a potom naň kliknúť, aby zistil, o čom to celé je.

Váš predmet je najdôležitejšou časťou vášho e-mailu, pretože určuje, či ho predplatiteľ otvorí alebo nie.

Uistite sa teda, že venujete svojim predmetom pozornosť, ktorú si zaslúžia!

Príbeh

Povedzte predplatiteľovi podmanivý príbeh, ktorý s ním rezonuje na hlbokej emocionálnej úrovni. 

Ako presne by ste mali postupovať, sa bude líšiť v závislosti od účelu príslušného e-mailu, ale mali by ste sa snažiť začleniť rozprávanie príbehov do všetkých svojich e-mailov tak či onak.

Ponuka

Nakoniec chcete prejsť od svojho príbehu k prezentácii vašej ponuky a potom k výzve na akciu. 

Majte na pamäti, že ponuka nemusí byť produktom alebo službou.

Povedzme, že ak ste práve vydali epizódu podcastu, potom je to ponuka, ktorú musíte predložiť svojim odberateľom. Prečo by to mali počúvať?

Potom ukončite svoju prezentáciu výzvou na akciu, ktorá povzbudí predplatiteľa, aby si pozrel túto epizódu. 

Pri e-mailovom marketingu by ste mali byť vždy úmyselní. Čo chcete, aby predplatiteľ urobil ďalej? Každý e-mail musí obsahovať výzvu na akciu!

A samozrejme aj tento článok, ak sa páčil, zdieľaj na FB alebo napíš čo si o tom myslíš ty 🙂

Zdroj

Vložiť komentár

    Dúfame, že ešte nechcete odísť...
    Vložte meno a e-mail nižšie a odoberajte novinky zo sveta marketingu!