10 SEO chýb, ktoré pravdepodobne robíte aj VY
Ste často zmätení, prečo sa váš blog neumiestňuje vo vyhľadávaní Google ani po použití tých najsilnejších kľúčových slov? Dôvod je jednoduchý.
Základné postupy SEO v súčasnosti nestačia na to, aby ste udržali krok s algoritmom vyhľadávacieho nástroja Google. Ako mnohí vlastníci stránok robíte nejaké chyby, ktoré môžu spôsobiť, že váš obsah sa nedostane na prvé miesto. To platí pre malé aj veľké firmy.
Aj keď existuje množstvo online zdrojov na implementáciu off-page aj on-page SEO stratégií, bežné chyby v SEO jednoducho nemôžete prehliadnuť.
Nie je to len rýchlosť webu alebo čas načítania stránky, na ktorý sa musíte zamerať.
V tomto príspevku uvádzame prehľad bežných chýb SEO, ktoré môžete robiť. Tiež vám poskytneme niekoľko užitočných stratégií na zvládnutie SEO a získanie pozície, ktorú si zaslúžite na SERP.
Definícia SEO
SEO je skratka pre „Search Engine Optimization“. Jednoduchým spôsobom je SEO postup, ako dostať webovú stránku na vyššie hodnotenie vo vyhľadávačoch, ako je Google.
Tento proces zvyšuje neplatenú alebo organickú návštevnosť webových stránok tým, že získava hodnotenie a zlepšuje viditeľnosť webovej stránky v SERP (Stránky s výsledkami vyhľadávacích nástrojov).
Význam SEO v digitálnom marketingu
SEO môže pomôcť priviesť na web kvalifikovanejších potenciálnych zákazníkov, zvýšiť povedomie o značke, vybudovať dôveru a zlepšiť používateľskú skúsenosť.
Okrem toho môže SEO zlepšiť viditeľnosť webovej lokality na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja napr. Google (SERP) a zvýšiť šance, že ju potenciálni zákazníci nájdu. To je dôvod, prečo je SEO nevyhnutnou súčasťou každej stratégie digitálneho marketingu.
10 bežných SEO chýb
Teraz sa pozrime na niektoré z najbežnejších chýb SEO, ktorým sa treba vyhnúť.
- Slabý výskum kľúčových slov
- Nepodarená optimalizácia názvov stránok
- Nadmerné používanie kľúčových slov
- Ignorovanie metaznačiek
- Nedostatok optimalizácie fotiek
- Nemáte webovú stránku vhodnú pre mobilné zariadenia
- Zlé používanie interných a externých odkazov
- Nepoužívate správnu štruktúru adresy URL
- Ignorovanie používateľskej skúsenosti
- Nepoužívate analytiku
Toto sú najčastejšie chyby, ktoré ľudia robia a ktoré poškodzujú ich hodnotenie v SEO.
Slabý výskum kľúčových slov
Neschopnosť urobiť prieskum kľúčových slov je jednou z najčastejších chýb. Ak nerozumiete tomu, čo vaša cieľová skupina hľadá, môže to viesť k tomu, že váš obsah nenájdeme!
Ak chcete maximalizovať dosah obsahu na svojej stránke, prieskum kľúčových slov je nevyhnutnosťou.
Všeobecné kľúčové slová môžu mať veľký objem vyhľadávania, ale nezískajú hodnotenie obsahu zo dňa na deň. Zameranie sa na konkrétne dopyty povedie k lepším hodnoteniam a budete mať vyšší konverzný pomer.
Napríklad výraz „káva“ môže mať vysoký objem vyhľadávania, ale neukazuje na cieľovú tému. Vhodné kľúčové slovo by bolo „výhody kávových zŕn“, „káva na vlasy“, „najlepšie kaviarne v mojom okolí“ atď.
Nepodarená optimalizácia názvov stránok
Optimalizácia názvu vášho obsahu pomáha pri SEO a môže obsah umiestniť na vyššie pozície. Názvy stránok musíte optimalizovať pre SEO, pretože používatelia aj vyhľadávače pochopia váš obsah na základe názvu webovej stránky.
Keďže každá stránka vášho webu môže mať iný obsah, musíte pre každú stránku vášho webu použiť jedinečný a relevantný názov. Ak pre obsah nezadáte atraktívny a výstižný názov, vždy sa obsah nezobrazí vo vyhľadávačoch.
Nadmerné používanie kľúčových slov
Používanie príliš veľkého množstva kľúčových slov vo vašom obsahu môže viesť k sankciám zo strany vyhľadávačov.
Kľúčové slová je nevyhnutné používať v správnom množstve a na správnych miestach. Prepĺňanie kľúčovými slovami môže viesť k nízkej kvalite obsahu. Tento bežný problém so SEO je stále rozšírený, pretože niektorí ľudia si myslia, že prepĺňanie kľúčových slov zvýši hodnotenie, ale nie.
Môže to sťažiť čítanie a navigáciu webovej stránky. To vytvára zlú používateľskú skúsenosť, čo môže viesť k menšiemu počtu konverzií a menšiemu počtu vracajúcich sa návštevníkov.
Ignorovanie metaznačiek
Meta-tagy sú nevyhnutné pre optimalizáciu pre vyhľadávače. Môže sa použiť na zlepšenie miery prekliknutia z vyhľadávania (Google, Zoznam…). Zahrnutie relevantných kľúčových slov a fráz do vašich metaznačiek môže pomôcť zabezpečiť, aby sa vaša stránka zobrazovala vo výsledkoch vyhľadávacieho nástroja výraznejšie.
Bez správnych metaznačiek nebudú vyhľadávače vedieť, o čom je váš obsah. Ak vyhľadávač nedokáže pochopiť zámer, viditeľnosť obsahu sa zníži. Metaznačky pomáhajú zvyšovať návštevnosť a mieru konverzie.
Nedostatok optimalizácie fotiek
Vyhľadávacie nástroje nevidia obrázky, preto je dôležité ich optimalizovať pomocou vhodných názvov, popisov a alternatívnych textov.
Bez správneho alternatívneho textu (ALT) nemôžu prehľadávače vyhľadávacích nástrojov zoradiť obrázok tak, aby sa umiestnil vo výsledkoch vyhľadávania. Je to jedna z najčastejších technických chýb SEO.
Nedostatok optimalizácie obrázkov môže mať za následok nízke hodnotenie obsahu, premeškané príležitosti a relatívne nízku návštevnosť, čo poškodí SEO.
Nemáte webovú stránku vhodnú pre mobilné zariadenia
Čoraz viac ľudí pristupuje na internet zo svojich smartfónov. Potrebujete webovú stránku vhodnú pre mobilné zariadenia, aby ju našli vyhľadávače.
Veľká časť vyhľadávaní na Googli prebieha na smartfónoch a zle optimalizovaný obsah pre mobilné zariadenia odradí spotrebiteľa od kontroly vášho obsahu.
Zlé používanie interných a externých odkazov
Interné odkazy sú pre SEO nevyhnutné, pretože pomáhajú pri navigácii a pomáhajú vyhľadávačom pochopiť štruktúru vášho webu. Bez správneho použitia interných odkazov je nepravdepodobné, že vyhľadávacie nástroje budú prehľadávať a indexovať obsah. Nesprávne nakonfigurované odkazy môžu viesť k nefunkčným stránkam alebo odkazom, čo môže viesť k poklesu hodnotenia stránky.
Externé odkazy pomáhajú budovať dôveru vo vyhľadávače a môžu viesť k lepším hodnoteniam. Príliš veľa externých odkazov však môže spomaliť váš web a v konečnom dôsledku ovplyvniť SEO.
Nadmerné odkazy vedú k poklesu používateľského dojmu, pretože zahlcujú diváka.
Nepoužívať správnu štruktúru adresy URL
Štruktúra URL webovej stránky môže mať veľký rozdiel, pokiaľ ide o SEO. Je dôležité používať adresy URL, ktoré sú vhodné pre vyhľadávače. Ak je štruktúra adresy URL webovej stránky zlá, jej zdieľanie na sociálnych médiách alebo iných webových stránkach môže byť problémom.
Viaceré adresy URL pre jednu webovú lokalitu môžu spôsobiť problém s duplicitným obsahom. Je to jedna z chýb SEO na stránke, ktorú možno robíte. Vyhľadávače ako Google môžu penalizovať webovú stránku za duplicitný obsah a môžu znížiť hodnotenie SERP.
Ignorovanie používateľskej skúsenosti
Dôverujte nám, keď hovoríme, že SEO vášho webu bude vážne zranené, ak budete ignorovať UX, čiže to, ako človek orientuje na vašom webe. Nespokojný používateľ môže dokonca poskytnúť negatívne recenzie, ktoré môžu okamžite znížiť hodnotenie vašej stránky.
Bez zlepšenia používateľskej skúsenosti nemôžete očakávať, že SEO bude fungovať alebo bude udržiavať imidž značky. Je to jeden z bežných problémov SEO, s ktorým sa môžete stretnúť, no z vášho pohľadu ho hneď nepochopíte.
Nepoužívať analytiku
Bez analýzy je ťažké vedieť, čo funguje, čo je potrebné zlepšiť a ako sa darí vašej webovej lokalite.
Mali by ste používať skutočný softvér alebo služby na analýzu na prieskum kľúčových slov, poznať objem vyhľadávania, porozumieť autorite domény vašej stránky atď. Existuje množstvo bezplatného a prémiového softvéru na prieskum kľúčových slov pre SEO.
Niekoľko užitočných stratégií, ako sa vyhnúť chybám v SEO
Počkajte, je tu riešenie!
Niekoľko užitočných stratégií, ako sa vyhnúť bežným SEO nástrahám.
- Pochopte správne kľúčové slová
- Optimalizujte názvy stránok
- Správne optimalizujte obrázky
- Používajte nástroje SEO (napr. Collabim.cz)
- Venujte pozornosť používateľskej skúsenosti
- Vytvárajte vysokokvalitné odkazy
Výskum je veľkou súčasťou SEO. Ale máme pre vás tip. Ak sa budete naďalej zameriavať na SEO, kľúčové slová a analýzy, váš obsah nebude pre ľudí zaujímavý.
Vytvárajte obsah, ktorý ponúka hodnotu a nie je len SEO optimalizáciu. Dobre napísaný obsah čitateľa zaujme, zvýši hodnotenie a návštevnosť vo vyhľadávačoch a zvýši pravdepodobnosť kvalitných odkazov z iných stránok.
Samotný obsah je kráľom; to je zlaté pravidlo SEO.
Záver
Aby sme to zhrnuli, chybám SEO sa dá ľahko vyhnúť, ak budete mať prehľad o najnovších trendoch a technikách. Je dôležité, aby bol váš obsah aktuálny, relevantný a pútavý, aby ste zaistili, že oslovíte svoje cieľové publikum.
Okrem toho, uistite sa, že použijete správne kľúčové slová a frázy na optimalizáciu svojej webovej stránky, môže vám to pomôcť dosiahnuť vyššie hodnotenie.