10 metrík e-mailového marketingu, ktoré musíte sledovať v roku 2023
Ľudia môžu klamať, ale čísla nikdy!
Preto je dôkladné pochopenie rôznych kľúčových metrík nevyhnutné, ak chcete pochopiť a optimalizovať svoje e-mailové marketingové úsilie. V skutočnosti môžete pochopiť správny smer iba analýzou rôznych kľúčových ukazovateľov výkonnosti pre e-mailový marketing.
Zatiaľ čo miera kliknutí a miera prekliknutia sú najdôležitejšie KPI pre e-mailový marketing, cenné sú aj iné metriky. V tomto článku sa teda zameriame na niektoré kľúčové KPI e-mailového marketingu, ktoré budete potrebovať na udržanie svojej e-mailovej kampane.
Takže bez ďalších okolkov prejdime rovno k veci. Zopakujme si všetky dôležité KPI e-mailového marketingu a ich význam.
Čo je KPI e-mailového marketingu?
Kľúčové ukazovatele výkonnosti alebo KPI v e-mailovom marketingu sú životne dôležité metriky, ktoré odosielateľom e-mailov poskytujú jasný a presný pohľad na ich kampaň.
Aby sme boli konkrétnejší, KPI e-mailového marketingu vám poskytujú súhrnný výsledok celej vašej e-mailovej marketingovej kampane. Posúdia celú vašu emailovú kampaň z rôznych uhlov pohľadu a poskytnú vám konečný výsledok v podobe čísel. A rýchlym skenovaním týchto údajov môžeme ľahko určiť, či je vaša kampaň na správnej ceste alebo nie.
Na meranie e-mailovej kampane však existuje množstvo kľúčových ukazovateľov výkonu e-mailového marketingu a pochopenie hodnoty každého kľúčového ukazovateľa výkonu je prvým krokom k efektívnemu vyhodnoteniu kampane.
Dôvera v nesprávne opatrenie môže viesť k nevyhnutnej strate. Na druhej strane, pochopenie, ktoré KPI sú cennejšie, vám pomôže organizovať a optimalizovať vaše e-mailové kampane.
Pamätajte, že by ste sa nikdy nemali spoliehať iba na jeden KPI. Áno, pokiaľ ide o efektivitu, jeden KPI sa môže javiť ako výhodnejší ako ostatné, ale nie je možné, aby jeden KPI ilustroval celý scenár. V dôsledku toho pred prijatím konečného rozhodnutia zvážte posúdenie aspoň 4-5 kľúčových ukazovateľov výkonu e-mailového marketingu.
Sledovanie všetkých týchto čísel z rôznych zdrojov môže byť vyčerpávajúce. V týchto prípadoch odporúčame použiť nástroj na automatizáciu marketingu, napr. Fluent CRM, ktorý vám jednoducho, rýchlo a efektívne poskytne 360-stupňový pohľad na všetky tieto metriky.
Rôzne typy KPI pre e-mailový marketing a ich dôležitosť
Ako už bolo uvedené, existuje množstvo metrík na udržanie vašej e-mailovej marketingovej kampane na správnej ceste, pričom každá má svoj vlastný význam. Ak chcete viesť efektívnu e-mailovú kampaň optimálnym spôsobom, musíte najprv pochopiť, na čo slúžia a ako vám môžu pomôcť.
Zostavili sme zoznam desiatich najlepších KPI e-mailového marketingu, ktoré by mal každý sledovať. Preskúmajte tento zoznam a zistite, ktoré metriky by ste mali používať, aby ste udržali svoje e-maily na správnej ceste.
Miera otvorenia
Aj keď miera otvorenia už nie je považovaná za kritickú metriku e-mailového marketingu, ako tomu bolo kedysi, je to základná metrika, ktorú môžete sledovať, aby ste si stanovili niektoré primárne ciele pre svoju e-mailovú marketingovú kampaň a efektívne zmenili svoj prístup k e-mailom.
Miera otvorenia udáva, koľko ľudí vo vašej e-mailovej kampani otvorilo vaše e-maily. Presnejšie povedané, zobrazuje percento odberateľov e-mailov, ktorých by ste mohli na začiatku prilákať svojimi e-mailmi.
- Ako vypočítať mieru otvorenia: Ak chcete vypočítať mieru otvorenia, musíte vedieť, koľko e-mailov ste odoslali a koľko ľudí ich otvorilo. Vydeľte počet príjemcov, ktorí otvorili váš e-mail, počtom doručených e-mailov a vynásobte číslom 100.
- Dôležitosť miery otvorenia: Miera otvorenia je dôležitá, pretože vám pomáha pri určovaní účinnosti predmetu vášho e-mailu a umožňuje vám posúdiť platnosť vášho zoznamu e-mailov.
Miera kliknutia
Jedným z najdôležitejších ukazovateľov, ktoré udržujú vašu e-mailovú marketingovú kampaň na správnej ceste, je miera kliknutí. Vypočítava percento jednotlivcov, ktorí otvoria e-mail a kliknú na odkaz v ňom. Analýzou miery kliknutí môžete rýchlo určiť, do akej miery vaša e-mailová kampaň láka príjemcov.
Pamätajte, že osloviť vaše publikum a presvedčiť ho, aby otvorilo e-mail s dômyselným predmetom, nie je vaším jediným cieľom. V konečnom dôsledku je dôležité, koľko z nich kliklo a navštívilo váš odkaz.
- Ako vypočítať mieru kliknutí: Ak chcete vypočítať mieru kliknutí, musíte vedieť, koľko ľudí kliklo na váš odkaz a koľko e-mailov ste odoslali. Vydeľte počet príjemcov, ktorí klikli na odkaz, počtom odoslaných e-mailov a vynásobte číslom 100. To je miera kliknutí vašej kampane.
- Dôležitosť miery kliknutí: Miera kliknutí je dôležitá, pretože vám pomáha pri určovaní účinnosti vašej e-mailovej marketingovej kampane a umožňuje vám určiť, či ľudia od vás chcú alebo nechcú dostávať e-maily. Ukazuje, či je alebo nie je tón vášho e-mailu príťažlivý pre vašich klientov, a pomáha vám pri určovaní účinnosti vašej e-mailovej CTA.
Miera prekliknutia (MP)
Miera prekliknutia (CTR) je pomer príjemcov e-mailu, ktorí otvorili váš e-mail a klikli na odkaz alebo výzvu na akciu, ktoré ste zahrnuli. Je to jedna z najdôležitejších metrík, ktorú používa väčšina digitálnych a online marketérov na posúdenie úspešnosti a efektívnosti e-mailovej marketingovej kampane.
Táto metrika často mätie každého a mnohí ľudia si ju nesprávne vysvetľujú tým, že predpokladajú, že medzi mierou prekliknutia (CR) a mierou prekliknutia (CTR) neexistujú žiadne rozdiely. No, existujú určité rozdiely.
Miera prekliknutia je percento ľudí, ktorí otvorili váš e-mail a klikli na vami uvedený odkaz (MP). Naproti tomu miera kliknutia (CR) ukazuje percento príjemcov, ktorí klikli.
- Ako vypočítať mieru prekliknutia: Ak chcete vypočítať MP, musíte poznať presný počet ľudí, ktorí klikli na poskytnutý odkaz a otvorili váš e-mail na výpočet MP. Vydeľte počet príjemcov, ktorí klikli na váš odkaz, počtom príjemcov, ktorí otvorili váš e-mail, a vynásobte číslom 100, aby ste zistili mieru prekliknutia vašej e-mailovej marketingovej kampane.
- Dôležitosť miery prekliknutia: Miera prekliknutia je dôležitá, pretože vám poskytuje podrobný obraz o výkonnosti vašej e-mailovej kampane a ukazuje, či píšete e-mail správnym spôsobom alebo nie. Povie vám, koľko vašich príjemcov má skutočný záujem o váš produkt alebo službu
Konverzný pomer
Keď príjemca otvorí váš e-mail a klikne na váš odkaz, vaším cieľom je presvedčiť ho, aby vykonal konkrétnu akciu. A metriky miery konverzie môžu byť použité na posúdenie toho, ako dobre robíte svoju prácu.
Konverzný pomer označuje percento príjemcov e-mailu, ktorí otvorili váš e-mail a vykonali požadovanú akciu. Na ilustráciu predpokladajme, že chcete, aby vaši príjemcovia po kliknutí na odkaz vyplnili predplatné. Konverzný pomer je metrika, ktorá vám ukáže, koľko vašich príjemcov e-mailu vyplní tento formulár.
- Ako vypočítať mieru konverzie: Na výpočet miery konverzie musíte poznať presný počet ľudí, ktorí vykonali konkrétnu požadovanú akciu, a celkový počet odoslaných e-mailov. Vydeľte počet príjemcov, ktorí vykonali požadovanú akciu, počtom príjemcov, ktorí otvorili váš e-mail, a vynásobte číslom 100, aby ste zistili mieru konverzie vašej e-mailovej marketingovej kampane.
- Dôležitosť konverzného pomeru: Konverzný pomer je dôležitý, pretože vysvetľuje konečný výsledok a demonštruje celkový úspech e-mailovej marketingovej kampane. Umožňuje vám tiež efektívne vyzdobiť vašu cestu generovania potenciálnych zákazníkov .
Miera odhlásenia
Niekto sa možno prihlásil na odber vášho e-mailového zoznamu, ale to neznamená, že v ňom bude chcieť byť vždy. Okrem toho musíte do každého e-mailu zahrnúť odkaz na zrušenie odberu, aby ste dodržali rôzne zákony, ako napríklad zákon CAN-SPAM a GDPR . V dôsledku toho sa veľa príjemcov z času na čas odhlási z vášho zoznamu e-mailov.
Ak chcete spustiť efektívnu e-mailovú kampaň, musíte sledovať počet ľudí, ktorí sa odhlásili z vášho zoznamu, a miera odhlásenia vám v tom pomôže.
- Ako vypočítať mieru odhlásenia: Ak chcete vypočítať mieru odhlásenia, budete potrebovať vedieť, koľko e-mailov bolo odoslaných a koľko ľudí sa odhlásilo z vášho zoznamu. Teraz vydeľte počet príjemcov, ktorí sa odhlásili z vášho zoznamu e-mailov, celkovým počtom doručených e-mailov a vynásobte číslom 100.
- Dôležitosť miery odhlásenia: Miera odhlásenia je dôležitá, pretože vám umožňuje posúdiť stav vášho zoznamu e-mailov a pomôže vám určiť najlepší a najefektívnejší spôsob zostavenia zoznamu e-mailov. Pomáha vám pri určovaní najlepšej stratégie na čo najrýchlejšie zhromažďovanie e-mailových potenciálnych zákazníkov.
Miera odchodov
Vedieť, koľko vašich e-mailov sa dostalo do doručenej pošty vašich príjemcov, nestačí na efektívne spustenie e-mailovej kampane. Ako e-mailový obchodník musíte sledovať aj mieru odchodov.
Miera odchodov e-mailov je podiel adries v zozname adries, ktoré nedostali vaše e-maily, pretože ich e-mailové servery príjemcu vrátili. K nedoručeniu e-mailov dochádza, keď nie je možné doručiť e-maily na konkrétne e-mailové adresy.
- Ako vypočítať mieru odchodov: Ak chcete vypočítať mieru odchodov, musíte poznať presný počet odoslaných e-mailov a celkový počet okamžitých odchodov. Ak chcete vypočítať mieru okamžitých odchodov, vydeľte počet okamžitých odchodov celkovým počtom odoslaných e-mailov a vynásobte číslom 100.
- Dôležitosť miery odchodov: Miera odchodov je dôležitá, pretože vám pomôže zlepšiť kvalitu vášho e-mailového zoznamu a pomôže vám udržať váš e-mailový zoznam čistý tým, že identifikuje nepoužívané a neaktívne e-mailové adresy.
ROI
Každý vie, že e-mailový marketing je najefektívnejší spôsob marketingu vašich produktov a maximalizácie návratnosti investícií. Ale veľmi vám nepomôže, ak presne nezmeriate ROI a neurčíte si najlepšiu marketingovú stratégiu.
ROI alebo návratnosť investícií je metrika, ktorá ukazuje, aký zisk dosiahnete za každý dolár, ktorý miniete. A ak chcete udržať svoju marketingovú kampaň na správnej ceste a vyhnúť sa nadmerným výdavkom, ROI je konečný KPI, ktorý musíte sledovať.
- Ako vypočítať ROI: Ak chcete vypočítať ROI svojej e-mailovej kampane, musíte najprv vedieť, koľko peňazí ste minuli na kampaň a koľko ste na oplátku dostali. Od celkového zisku z tejto konkrétnej kampane odpočítajte náklady vašej kampane. Vydeľte toto číslo celkovými nákladmi kampane a vynásobte ho číslom 100, aby ste vyčíslili návratnosť investícií svojej e-mailovej kampane.
- Dôležitosť NI: NI je dôležitá, pretože vám umožňuje rozumnejšie míňať peniaze a motivuje vás k optimalizácii marketingovej stratégie pre maximálnu konverziu.
Uveďte mieru rastu
Primárnou požiadavkou na spustenie e-mailovej marketingovej kampane je zoznam e-mailov. Hoci je možné zakúpiť si zoznam e-mailov a v mnohých krajinách je to dokonca legálne, nemali by ste sa pre to rozhodovať.
Pamätajte si, že čím viac e-mailových adries môžete pridať do svojho zoznamu e-mailov, tým väčšiu šancu budete mať na získanie nových zákazníkov. A miera rastu zoznamu vám pomôže určiť, či zhromažďujete e-mailové adresy vhodným a efektívnym spôsobom.
- Ako vypočítať mieru rastu zoznamu: Ak chcete vypočítať mieru rastu zoznamu e-mailov, musíte poznať nových členov, ktorí sa nedávno pripojili k vášmu zoznamu e-mailov, ako aj tých, ktorí sa odhlásili. Od celkového počtu nových členov odpočítajte počet ľudí, ktorí odišli alebo sa odhlásili. Vydeľte toto číslo celkovým počtom príjemcov vo vašom zozname e-mailov a vynásobte ho 100, aby ste získali mieru rastu zoznamu e-mailov.
- Dôležitosť miery rastu zoznamu: Rýchlosť rastu zoznamu je dôležitá, pretože vám pomáha pri vytváraní zoznamu e-mailov s vysokou konverziou a pomáha vám pochopiť, či je vaša metóda generovania potenciálnych zákazníkov efektívna alebo nie.
Miera zdieľania e-mailov
Hoci sadzby za zdieľanie a preposielanie e-mailov nie sú prioritné, stále sú to veľmi dôležité metriky. Ukazuje, aký efektívny je obsah vášho e-mailu pri lákaní vašich príjemcov, aby ho zdieľali na rôznych platformách sociálnych médií.
V podstate ide o podiel príjemcov e-mailov, ktorí sa rozhodli posielať e-maily ďalej priateľom alebo kliknúť na tlačidlo „zdieľať toto“ a uverejniť obsah e-mailu na sociálnej sieti.
- Ako vypočítať mieru zdieľania v sociálnej sieti: Ak chcete vypočítať mieru zdieľania v sociálnej sieti, vydeľte celkový počet zdieľaných e-mailov celkovým počtom doručených e-mailov a vynásobte číslo stovkami.
- Dôležitosť miery zdieľania na sociálnych sieťach: Miera zdieľania na sociálnych sieťach je dôležitá, pretože vám pomáha pri objavovaní nových kanálov na generovanie potenciálnych zákazníkov a umožňuje vám predpovedať počet nových potenciálnych zákazníkov, ktorých získate prostredníctvom rôznych kanálov.
Sťažnosti na spam
Zrušenie odberu nie je najhorší osud, ktorý môže postihnúť vaše e-maily; je tu ďalší: sťažnosti na spam. Je vašou zodpovednosťou ako e-mailový obchodník sledovať, ako dobre sú vaše e-maily v súlade s rôznymi kybernetickými zákonmi. Ak je miera odhlásenia a spamu vysoká, môže sa vyskytnúť vážny problém s vašimi e-mailami, ako aj so spôsobmi odosielania e-mailov.
Ktoré KPI e-mailového marketingu sú najefektívnejšie?
Všetky vyššie uvedené KPI sú dôležité a výrazne vám pomôžu. Majte na pamäti, že dôvera iba jednej metrike nebude nikdy múdrym krokom, pretože žiadne KPI e-mailového marketingu nikdy nedokáže presne zachytiť celkový obraz e-mailovej marketingovej kampane.
Ak je vaším primárnym cieľom doručovanie e-mailov, najdôležitejšími metrikami na sledovanie sú metriky ako miera otvorenia, miera kliknutí a miera prekliknutia.
Zatiaľ čo metriky, ako je miera konverzie a návratnosť investícií, ukážu, ako dobre funguje vaša marketingová stratégia, miera odchodov, sťažnosti na spam a miera odhlásenia poukazujú na nedostatky vo vašom prístupe.
Nakoniec miera zdieľania e-mailov a miera rastu zoznamu ukážu, či sú vaše e-maily pre vašich zákazníkov vzrušujúce alebo nie.
Preto namiesto zamerania sa na jednu metriku odporúčame sledovať tri alebo štyri metriky naraz, aby ste určili presný scenár. A ktoré KPI by sme mali sledovať, by mali byť určené vaším cieľom a typom podnikania.
To je na dnes všetko. Pekný deň!